Leestijd: 5 minuten

Over 4 maanden ga ik een bijzonder Halve Marathon lopen. Namelijk tijdens het WereldKampioenschap voor Masters in Göteborg. Een mooi vooruitzicht!
Om hier meer mensen bij te betrekken, een soort van fanbase opbouwen zeg maar, heb ik een aantal sponsorpakketten gemaakt.

Richard Schouten van Asista was er razendsnel bij. In minder dan 90 minuten liet hij me weten om voor het Gouden Sponsorpakket te gaan. Nou moet ik zeg dat Richard echt een superfan is. Hij steekt het dan ook niet onder stoelen of banken dat hij het super, zelfs ongelooflijk vindt dat deze 55 plusser aan een WK gaat meedoen.

Eigenlijk begon het vorig jaar al, toen ik meedeed aan het NK 100km op de weg. Hij vond het moeilijk te bevatten dat je überhaupt 100km op een dag gaat rennen. Voor de lol!

Hoe ken ik Asista

Het korte antwoord is via m’n werk.

Een goed jaar geleden ben ik van baan veranderd en gaan werken bij Bilanx Accountants & Adviseurs (daarover meer in een volgend blog). Nog altijd in de ICT met een ondersteunende functie. Bij Bilanx wordt er serverloos gewerkt, oftewel, alles staat in the cloud.

De laptops voor de werkplekken worden volledig door Asista beheerd. Lokaal mag ik me er best mee bemoeien, tot een bepaalde grens. In die hoedanigheid functioneer ik als schakel tussen alle medewerkers (rond de 90) en Asista. Vanuit die rol heb ik dan ook (bijna) dagelijks wel contact met Asista.

Werken met Asista

Wat Asista voor ons doet is eigenlijk het systeembeheer. Dat begint met het leveren van startklare laptops. Op één van onze 3 locaties beheren ze ook het volledige netwerk van routers & switches. Voor mij dus eigenlijk geen omkijken naar.

Het mooie van Asista is dat ze niet zomaar een ‘systeembeheerder‘ zijn. Daar zijn er wel meer van. De kracht van Asista zit hem in het feit dat zij zijn gespecialiseerd in de Accountancy branche. Met andere woorden, zij kennen de softwarepakketten waar wij mee werken. Dat zijn er aardig wat!

Dan zijn veel van die pakketten ook nog met elkaar gekoppeld. Leuk als er updates komen….

Door de werkplekken met Microsoft InTune te beheren kan er eenvoudig op afstand van alles geregeld worden. Natuurlijk lang niet alles, de rest doe ik allemaal op locatie en/of bij m’n collegae.

Asista maakt de werkplek veilig

Dit is een belangrijk punt eigenlijk. Helemaal in onze branche.

In de accountancy heb je te maken met een wirwar aan wetten en regelgeving waar je aan dient te voldoen. Als kantoor, als medewerker, als leverancier en ga zo maar door. Je kan je voorstellen dat we best wel veel gegevens hebben van en over onze klanten die interessant kunnen zijn voor iemand anders.

Daarnaast werken we met vertrouwelijke persoonsgegevens die niet op straat mogen komen te liggen. Wij willen dus niet het risico lopen dat er ook maar een kleine kans is dat iemand op onze laptops binnen kan komen.

Daar zorgt Asista voor. Inloggen op de werkplek kan niet zonder je mobiele telefoon. Software kan niet zomaar op de laptop geïnstalleerd worden. Een USB stick is uit den boze, wordt structureel geblokkeerd. De laptop moet online zijn om te kunnen inloggen. Om maar een paar voorbeelden te noemen.

Wordt het niet vertrouwd? Dan wissen we de laptop volledig vanaf afstand.

Alle data waar we mee werken staat veilig in the cloud zodat een laptop niet meer is dan een schroevendraaier. Die kan zo gewisseld worden voor een andere.

Ondersteuning

Asista is meer dan alleen Richard. Sterker nog, ik heb meer contact met de support medewerkers dan met Richard. Misschien maar goed ook….
Vanaf dag één voelde de ondersteuning die Asista ons geeft goed. Naar mijn idee komt dat omdat Niels, Niels, Sjoerd, Mike, Nick, Tim, Robin, Rik, Vivienne, Gerjan en Annika oprecht willen helpen.
(Hopelijk niet een naam vergeten…)

Ze zijn vriendelijk en behulpzaam, snel en correct. Lukt iets niet op manier A, dan zijn er nog meer letters in het alfabet om te proberen.

Eigenlijk, en ik denk dat het prima als groot compliment gezien kan worden, zie ik hen eerder als collega, dan als een helpdesk of support van een leverancier.

Heeft iets haast of spoed, of is er iets cruciaals aan de hand, dan is er geen gezeik, meteen to-the-point en aanpakken met man en macht. Betreft het een eenvoudige wijziging in bijvoorbeeld een e-mailhandtekening en het is niet zo druk, dan kunnen we ook wel eventjes wat ouwehoeren. Een prima mix dus qua prioriteiten.

Stuur ik een supportverzoek met ‘spoed’ in het onderwerp? Dan wordt het ook absoluut met spoed opgepakt. Daarentegen, soms heeft iets geen haast, dan laat ik dat ook weten zodat het op een gepast (rustiger) moment opgepakt kan worden.

Waarom Asista en geen hardlopen?

Het zal je zijn opgevallen dat dit blog niet over hardlopen gaat. Sorry….
Maar, als Goud Sponsor ben ik blij met Asista (maar ook als leverancier om mee samen te werken hoor!), dat Richard meteen enthousiast reageerde.

Daarom vind ik het niet meer dan terecht om ze even in het zonnetje te zetten.

Mocht je op de een of andere wijze nog op zoek zijn naar een goede partij voor je systeembeheer, en zit je in de doelgroep van Asista (financiële hoek, zeg maar), dan nodig ik je uit om Richard Schouten eens een keer te bellen. Daarna zie je vanzelf wel hoe het gaat. Je kan hem makkelijk bereiken via 088 – 161 0000.

Of kijk even op hun website: https://asista.nl/ 

Ik vind het in ieder geval prettig om met ze samen te werken, en ik ben er trots op dat zij een Gouden Sponsor zijn voor mijn Gouden wedstrijd op het WK Halve Marathon voor masters over 4 maanden.

#Asista #Bilanx #BoomkwekerijJonker #SISU #2024WMAC #WK

Wil jij ook een bijdrage leveren als sponsor?
Dat kan via mijn GoFundMe pagina. Of scan de QR-code.

Ontdek meer van Run Han Run

Abonneer je nu om meer te lezen en toegang te krijgen tot het volledige archief.

Lees verder